donderdag 14 mei 2015

Hallo allemaal

Beste mensen,

Dit is toch een klein beetje een droom die in vervulling gaat, aangezien ik graag schrijf en ik op deze manier iedereen die wil toch een beetje meer kan vertellen over de mensen in en achter ons bedrijf.
Schrijven helpt me ook alles een beetje een plaats te geven en te relativeren want ik ben zo één van die mensen die moeilijk de knop kan afzetten en alles mee naar huis neemt. Waarom? Tja heel mijn hart zit in en achter Het Keukenhuis en waar je hart in zit daar ben je nu eenmaal mee bezig, dit is ook hetzelfde met mijn gezin  (3 kinderen Sander, Michiel en Pauline en hun liefjes Melissa en Dagmar en mijn schoonmoeder, ons bomma die bij ons woont) en  niet te vergeten met mijn (mini) dierentuin (2 honden Eddie en Leo, de poes Fien, 7 kippen zonder naam, 2 schapen Stans en Jet en 2 ganzen Hans en Babette).

Via deze blog zou ik jullie graag meenemen achter de schermen van ons bedrijf en van ons gezin want die 2 zijn nu eenmaal centraal in mijn leven en lopen toch wel een beetje samen.
Mijn man en ik werken nu al 15 jaar samen in Het Keukenhuis, we zijn eigenlijk met niets gestart en 15 jaar later hebben we een bedrijf opgebouwd met 3 winkels en 20 medewerkers waar we heel trots op zijn. Maar het loopt nu eenmaal niet altijd van een leien dakje, zeker niet in 'de bouw' en mijn job bestaat er in om in de eerste plaats dat leien dakje zo goed mogelijk te laten verlopen en oplossingen te zoeken daar waar het iets minder goed loopt, vandaar ik heb al wel eens zorgen :)



Dus hier zit ik dan: 8u 's morgens op een feestdag, mijn eerste blogverhaal te vertellen.

Ik ben al van 6 uur wakker want gisteren was een heugelijke dag: Babette en Hans zijn mama en papa geworden van 5 prachtige kleine gansjes. momenteel zit ze nog op haar nest met die 5 kleine pluizenbolletjes die onder haar vleugels zitten en regelmatig eens komen piepen, maar straks gaan ze beginnen rondlopen en aangezien we aan een natuurgebied wonen ben ik een beetje bang voor roofdieren. Ik heb dus een stukje afgespannen met een net waar ik ze straks als mama van de nest komt ze moet zien onder te krijgen om ze eventjes (tot ze wat groter zijn) af te schermen van alle gevaar, daar zit ik dus op te wachten maar momenteel nog geen beweging.

Vandaag zijn de winkels gesloten trouwens. Het is zo één van die feestdagen waarop bijna iedereen wel naar een communie of lentefeest moet en zo genieten ook onze mensen van een feest of vrije dag.
Maar morgen is het weer werken geblazen want we zitten in een drukke periode. we zijn momenteel de winkel in Merksem aan het uitverkopen want daar gaan we verhuizen en er komt nog een winkel bij in Zaventem. We zitten ook in een heel drukke leverperiode, er zijn een 4 grote werven die momenteel in uitlevering zitten waardoor er echt wel veel moet worden verwerkt en opgevolgd moet worden. Ook de nieuwe verkoop gaat hard en ook daar moet elke keuken de nodige aandacht en opvolging krijgen want als er één ding is waar ik echt van wakker kan liggen is het van een klant die niet helemaal tevreden zou zijn. Maar ja, beter veel werk hé!

In ieder geval, vandaag ga ik proberen mijn gansjes in hun veilige, zelfgebouwde kraamkliniek te krijgen, tussen in nog wat werken aan de boekhouding en deze namiddag gaan we naar Antwerpen proeft met het gezin, als ik de kans zie krijgen jullie vanavond het verslag van vandaag!
Leuke feestdag gewenst voor iedereen!

Leen
Ga (terug) naar onze website www.keukenhuis.be