zaterdag 8 augustus 2015

Energie!

De honden slapen nog, de familie gans en Stans en Jetje lopen vrij rond in de tuin en lopen lekker te grazen, ik zit met mijn laptop op schoot en een kopje koffie naast me rustig te genieten van de rust en te schrijven.
Mijn familie gans
Stans en Jet komen even een kijkje nemen

Sander en Melissa zijn nog op vakantie, Michiel is bij Dagmar gaan slapen, bomma is gisterenavond thuis gekomen van haar weekje aan zee en Geert en Pauline liggen nog lekker in bed.
Terwijl ik hier zit, zie ik een ekster de peren aan mijn perenboom kapot pikken, daar moet ik straks iets op vinden, ook mijn dampkapflexibels rond de boomstammetjes blijken niet helemaal schaapbestendig meer te zijn, Stans is volgens mij ook in de overtuiging een berggeit te zijn in plaats van een schaap en klimt overal op en tegen, dus ook hier zal ik nog wat verder moeten zoeken.
De combinatie tussen dieren en een groenten en fruittuin is niet zo makkelijk als gehoopt, maar wel hartverwarmend en prachtig om te zien. Het is echt ontstressen, thuiskomen na en lange werkdag, mijn beestjes eten geven, mijn tuintje water geven, wat oogsten en wat wieden, dat blijkt voor mij het beste om mijn verstand eventjes 'on hold' te zetten en hoewel ik in het weekend altijd wel wat werk verzet toch kan ik tussendoor even bekomen in mijn tuintje met mijn beestjes.
Vandaag moeten ook dringend de erwtjes worden geplukt, een extra laagje op de rumtopf want de braambessen in de tuin zijn rijp, vanavond zal het een zomerreceptje worden op tafel want met al die verse tomaten, courgetten, komkommers, paprika's en kruiden kan je de lekkerste dingen op tafel toveren. Een ovenschotel met zomergroenten in olijfolie en verse rozemarijnaardappeltjes, een lekker vers gebakken kruidenbrood erbij, zelf gedraaid roomijs met fruit uit de tuin, dat is voor vanavond.

Zaterdagmorgen staan zo als altijd de wekelijkse boodschappen op het programma, dat is voor straks. Naast mij liggen de tekeningen van de keukens van Gent en Zaventem te wachten om 'aangekleed' te worden, daar ga ik zo dadelijk aan beginnen. Als ik dit weekend hier al door geraak zit ik mooi op schema met mijn decoratie.

Het wordt een spannende week, donderdag hoop ik een groot contract binnen te halen aan de kust, maandag is er een tweede afspraak met een grote projectontwikkelaar, de uitleveringen beginnen terug op gang te komen na het bouwverlof, dus toch ook een beetje energie op doen dit weekend, maar daar ben ik al mee bezig, want terwijl ik hier zo zit te schrijven voel ik de rust in mijn drukke gedachtegang stilletjes komen en alles weer op zijn plaats schikken. Tegen zondagavond komt het weeral in orde en zit mijn schema voor volgende week weer op rit met tonnen energie om alles weeral in goede banen te leiden.

Beginnen bij het begin dus, een lichtgrijze keuken met donkergrijze muren en grijs composieten werkblad: mmmh,...... wit handgebakken servies in de regalen, 1 taartschaal met felgroene appels en een grote vazen met zachtgroene Hortensia's, grote witte voorraadpotten naast de kookplaat, oké dat gaat er goed uit zien! Volgende....



Prettig weekend, Leen
Ga (terug) naar onze website www.keukenhuis.be