vrijdag 7 augustus 2015

Mars en Venus!

Vrijdagmorgen, we zijn er weeral klaar voor, al moet ik eerlijk toegeven dat ik een beetje moe ben van een drukke week, maar toch we gaan er weeral voor.
Ik heb slecht geslapen, ik kan soms wakker liggen van domme dingen. Een vaatwasser die niet geplaats is geraakt omwille van een verkeerd aansluitingsstuk, een verkoper die vergeten is melk te bestellen voor de koffiemachine.
Alles is opgelost hoor, we hebben iemand gestuurd met het juiste wisselstuk, de melk is besteld, maar waarom kan dat allemaal niet van de eerste keer juist lopen?
Soms denk ik echt dat mannen van Mars komen en niet snappen wat ik bedoel. Elke dag leg ik uit hoe belangrijk een klant voor ons is, hoe belangrijk details zijn en dat de toonzaal elke dag even netjes moet zijn (stalen terug op zijn plaats, vaatwasser inladen in plaats van alles op het aanrecht te laten staan), het enthousiast ontvangen en aanspreken van een klant en gewoon een lekkere kop koffie geven. Elke dag knikken ze en zeggen ze dat ik gelijk heb en toch, bijna elke dag sta ik daar terug! Eerlijk, ik ben ook dikwijls fier op de meeste van onze mannen want ze doen echt wel hun best, maar ik blijf er bij, details maken het verschil!
Gelukkig hebben we ook veel medewerkers die het ook zo zien en elke dag klaar staan om samen met mij elk detail vlot te laten verlopen en elke klant een koningsgevoel te geven, misschien komen die van Venus, de meeste zijn inderdaad wel vrouwen maar er zijn ook wel mannen bij!

Wist je trouwens dat we de lekkerste koffie hebben van de hele Antwerpsesteenweg in Aartselaar en Gent en binnenkort van de Leuvensesteenweg in Zaventem!
Echt waar espresso, cappuccino, gewoon koffie, super lekker, je bekomt er helemaal van, van zo één kopje. Dus daar ga ik zo dadelijk mee starten, want misschien ben ik gewoon wel moe waardoor ik een beetje aan het 'zagen' ben (zo krijg ik het wel eens van mijn kinderen mee) over futiliteiten, dan bekom ik ook helemaal en komen de mannen misschien niet meer van Mars :)

Vandaag starten ze in Zaventem met de verkoop tijdens de opbouw, spannend.
Het zal nog wel zonder koffie zijn, want de koffiemachine is nog niet geleverd maar wel met een super korting, die maakt dat gebrek aan een kopje koffie wel goed!

Dit weekend staat het kiezen van de nieuwe decoratie op het programma, daar kruipt veel tijd in want elke keuken krijgt zijn eigen kleurtje, servies en details!
Zondag is het een lokaal festival: Jour Tibour, daar worden we ook verwacht en maandagavond is het verjaardagsfeest van Geert zijn petekind, onze Wout die 16 wordt. Zijn peter heeft een super cadeau voor hem, die gaat even niet weten waar hij het heeft!

Tot gauw, Leen.



De kleinkinderen Deceunynck met onze Wout al liggend in het midden!
 

Ga (terug) naar onze website www.keukenhuis.be