dinsdag 20 oktober 2015

17 jaar geleden!



17 jaar geleden waren we nu volop aan het verhuizen, zwanger van ons derde kindje.
2 weken overtijd was ik al en op dit huidige moment gordijnen aan het ophangen, ik kan het me nog herinneren alsof het gisteren was.

Morgenvroeg omstreeks 5.30 zijn de weeën begonnen, na een zware nacht want Michiel die toen 20 maanden was, had een oorontsteking.
Ik sta maar op met zeurende buikpijn en ga wat strijken.
Na 20 minuten begint de pijn toch wel erger te worden.
Dat is snel.
Dan maar even in bad.
Oei, nee,
na 5 minuten uit bad en Geert wakker maken.
Ons moeke bellen, valies pakken en gauw vertrekken.
In die tijd werkte ik als vroedvrouw in Brasschaat, het toenmalige Vesalius, logisch dus dat ik daar ging bevallen, alleen was het 40 minuten rijden.
Om 7.15 uur de stampvolle  E313 nemen,
zittend op een vuilzak (want Geert was bang dat mijn water zou breken in zijn auto) was eigenlijk niet zo logisch en hoewel we er nu hartelijk om lachen,
in de file staan met om de 2 minuten weeën,
puffend en hijgend,
heel de autostrade over de pechstrook rijden tegen weet ik niet hoeveel per uur,
aankomen om 7.50u,
voor de lift moeten gaan zitten met persweeën,
om dan om 8.05u het mooiste meisje ter wereld in mijn armen te nemen, onvergetelijk.

 

Onze jongens zo fier als een gieter op hun zus,




Papa apetrots en mama moe maar voldaan!

Na onze 2 prachtige zonen was een meisje een hele leuke verrassing en ik kon het niet laten om van dag 1 met haarlintjes en kleedjes aan de slag te gaan. Ik had nooit verwacht dat Pauline een echt meisje zou worden, met 2 broers, bergen auto's, legoblokken en soldaatjes moest ze wel een halve jongen worden maar niets is minder waar.

We hebben Pauline zien opgroeien van kleine mollige baby met staartjes, krulletjes en rokjes, tussen de barbies en poppen tot een hele mooie jonge dame.
We hebben een hele mooie moeder-dochterband, altijd gehad, ik ben er voor haar, zij is er voor mij, ieder op zijn eigen manier.

Ook al verlopen de puberjaren al is met een lastig momentje, we hebben het altijd snel bijgelegd.
Ook al zou ik willen dat ze wat meer lef heeft en haar nachtengalenstem aan iedereen zou durven laten horen, ik bewonder haar enorm voor haar talenten, van nagelcreaties tot het ongelooflijk kunnen bewaren van toevertrouwde geheimen.
We zijn alle 2 gek van schoenen en mode, we delen onze liefde voor muziek en onze beestjes, we zijn echt 2 handen op één buik!
Lieve, lieve dochter! je wordt morgen 17! Wat zijn we fier op jou! Wat zijn we blij met wie en wat je bent.
We zien je graag en wees er maar zeker van, dat zullen we altijd doen!
Geniet van je verjaardag!
Liefs mama
Ga (terug) naar onze website www.keukenhuis.be